fredag 9. juli 2010

Any day above....

Min bil.....en fjortis.....
har fraktet meg rundt i Europa uttalige ganger.....i fjorten ar...
Bilen har gitt meg mange gleder.....
men ogsaa sorger....
Bilen har tatt meg med...til steder som er ubeskrivelige...men ogsaa til gode ting...
Bilen er blitt banket opp....ranet....bortfort....til land lenger ost....
Men bilen min har alltid kommet hjem igjen....
Jeg vet ikke hva som skjer......kanskje fordi padre Antonio har velsignet den et par ganger...?
Bilen har fatt juling...en bulket skjerm... en bulket dor...knuste vinduer.....
Den dagen tyvene stjal mr. Bil tenkte jeg ,at naa er...alt er slutt...
Bil....bil....fanden ta deg.....
Et spill fulgte.....forsikring opp og ned...et mareritt med papirer...napoli swinging...forsikring var betalt (selfolgelig etter 20 erfarne aar)..
Men bilen var tapt....Forsikring til innkjopspris ble utbetalt.....
Hva kommer....leting etter en ny bil.....??
En maned gikk....en telefon kom...
Signora Mannala...vi har funnet en bil (i et av napolis verste strok)....(nummer etc.)...
Signor Mannala reiste fra Norge for a se og sjekke...
Bilen var hel...(i virkeligheten var den funnet samme natt, som ranet skjedde, men var holdt tilbake pga. etterforskning)..
Bilen ble fraktet hjem til Norge....
Etter to aar var bilen igjen paa vei nedover Europa....og opp...og ned....med folk, fe og bagasje..
Bilen har vart overalt etterpaa.....
I dag er bilen gammel og slitt...
I morgen kommer Boris...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar