tirsdag 15. september 2009

Tilbake....

Jeg har vàrt 17 dager i Norge...For à ordne opp i ting og tang..Det meste gikk greit..men det er fremdeles noen ting jeg ikke skjonner.
Jeg har ikke lov til à flytte..ifolge skatteetaten i Arendal...
Det at jeg har fast bostedadresse og varig oppholdstillatse taler til min fordel...
Det at 2 av mine barn er under 22...taler ikke til min fordel...
De er 19 0g 20...0g bor alene i Norge (jeg er gift i Italia, og mine barn er italienske statsborgere)
Det er fordi jeg er fodt i
en Kommuniststat og vil sansynligvis do i Italia...Jeg har sagt til mine sonner at jeg vil begraves i Norge...gjerne pà skatteetatens regning...det skulle jo bare mangle..

Ellers sà har jeg vàrt i àrhundrets bryllup...Det sto pà en tenuto...ikke langt fra Falciano...
De hadde planlagt dette i et par àr eller tre...
Gjestelista var lang..og det var et flott bryllup...

Hvem er tjukkasen der borte, som hilser og smiler...Jeg hadde sett ham mange ganger, men sà glemmer jeg ting..

Det var Hàchel (jeg har skrevet om ham fòr)...fetter til brudgommen

Tiden gàr og jeg kjenner ikke alle igjen...

Maten var perfekt...og det tok sine 7 timer fra forrett til dessert...I mellomtiden skjer det masse ting, sà tiden flyr...

Et tre ramlet i hodet pà et par gjester...men det gikk bra...etter de ansvarlige hadde ordnet opp...

Jeg liker italienske brylluper....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar