tirsdag 29. september 2009

Siden sist..

Jeg har i lang tid ikke hatt det bra...derfor ingen blogging...
Ting er bedre ..og behandling blir gjort...Til fredag er det i Capua for den siste Tac...

I mellomtiden har livet gatt sin vante gang...I dag (St.Michele) ringte jeg hjem til Michael....Ting er ogsa bra i Norge....

For 22 aar siden var jeg i en stor (9 roms) leilighet i Scampia...Det var dekket til 40+ personer...Ungdommene satt nederst ved bordet.....drev med sitt... og lyttet...

Jeg var i den samme leiligheten pa sondag....Ting var forandret og pusset opp..
"Ungdommene" fra den gang, satt oppe.....og deres ungdommer satt nederst...drev med sitt..og lyttet...

Ting forandrer seg ikke...Livsgleden, humoren, samtalene og vitsene var de samme som fra den gang...
Rart...det er tross alt en generasjon senere...

Fra balkongen kunne jeg se "Il Vele" ...utskjelte bygninger....(se filmen Gomorra)
..Med all sin elendighet...Det var snakk om riving for minst 10 aar siden...Kanskje det blir OM 10 aar....

Her gikk jeg tur for 20 aar siden, med min nye baby, og den nye Napolitanske barnevogna....
Det ble ropt...KOM TILBAKE...fra balkongen....

Jeg var dum, og skjonte ikke en dritt....Men jeg gikk tilbake.....

Il Vele ligger der fortsatt...selv om de fleste vindusrutene er knust....

Her i Mondragone pusser folk opp ...det er blitt siste mote...kona sier til mannen...jeg vil ogsa ha det slik.....og det skjer...

Dottore Valerio ringte en dag.....Kan du komme med hunden....???

(Har han bitt noen ...tenkte jeg)...Men nei...

Hunden er istedet blitt blodgiver....og dottoren takker veldig for samarbeidet....

.....
a presto
Cristina...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar