tirsdag 4. august 2009

Italiensk syforvirring....

Jeg er konvertitt...jeg konverterte til den katolske tro....Det er ikke fordi jeg er sà jàvlig religiòs.....jeg var fra fòr en protestant, men ble en katolikk, pga lettvintheter...

Vi vet vel alle at det er..."the same shit, with a different fly on"....

Jeg gàr til messe...for det sosiale....ikke for à hòre lange prekener av padre Luigi
(achtung,achtung).....
Padre Antonio har en annen stil...mer humor....

I den senere tid, har jeg gàtt til messe pà sòndager, kl 20.00.........Det foregàr i en hage....Mange husmòdre gàr der ogsà...(noe av det samme som norske syforeninger)....

Men det er koselig, anderledes, forskjellig fra 60-70 tallet da jeg var en ung hippie...

Brava, sier de, nàr jeg trekker sjalet over skuldrene...

Man làrer, sà lenge man lever...
Og, jeg bor her nede pà "vristen av stòvelen" og man mà tilpasse seg, tenker jeg...
En ting skal de ha...."You,ve got a friend"..

Jeg pleier ogsà à reise med "kirkebussen" noen ganger, til hellige steder.....
Til neste àr..er det planlagt en tur, til et sted, hvor mirakler skjer....

Jeg tror nok at jeg hiver meg pà............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar