torsdag 6. august 2009

Navn 3......

Min svigerinne Antonella...heter Antonina Giovanna Serafina...+ Etternavn..Hun fnyser i nesen og hater dette lange navnet...Navnet Antonella har blitt brukt hele livet...sà det er fà som vet ...

(Antonella og Tonia, kan ogsà vàre en "forkortelse" for Antonietta)

Sòstrene, mine andre svigerinner heter til daglig...Santina og Lia....

Santina heter...Rosalia Orsola Edma..+ Etternavn+fars navn
Lia heter.......Orsola Rosalia Edma..+ Etternavn+fars navn

Dette er 3....
Det er 13 sòsken til...

Tenk pà alle disse navnene...??

Santa Rosalia (en helgen i Palermo) blir Santina (lille helgen)
Orsola (betyr...tror jeg, bjòrninnen, eller binna)
Edma var navnet pà jordmoren som hjalp dem til verden...
Giovanna og Serafina var sòstrene til far...

Det blir for langt à gà inn pà alle ...
Pappa var en meget bestemt herremann....det var han som "fant pà" dette...

Jeg kunne ha lyst til "à finne pà" at mitt neste guttebarnebarn skal hete Ola-Ola...

Eller Blàmann....

Da ville de ogsà ha fnyst i nesen.....Mitt navn er.. Ola-Ola Mannala av Michael,..eller Blàmann Mannala av Richard...

Jeg skjònner godt at pakistanere i Norge skifter navn til Hansen og Olsen for à fà jobb.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar