torsdag 18. mars 2010

50 aars krise.

Paa en lav aas i Monterucello ligger det tre rekker med lavblokker...De er hvite rode og lyseblaa...jeg hadde bare vart der en gang for, og knotet litt med veien...opp, ned og enveiskjort....Selv om bygningene lyste opp i skraaningen, og jeg saa dem vedig godt...tok det likevel en god time, for a finne frem....Paa denne timen hadde jeg ogsaa ufrivillig rotet meg inn paa mercadinoen.(Som de har i Monterucello paa onsdager......

Vel oppe i leiligheten, ble jeg meget overrasket...Hun hadde sannelig fatt det til...
I alle rom, med nye mobler, utstyr, gardiner, kjokkeninnredning...var alt tilpasset og alt stemte med hverandre....Til og med det antikke sofabordet, som hun hadde arvet.....passet perfekt inn..

Maten var ogsaa nydelig ..alle form for sild,,ansjoser,sardiner.o.a.var tilberedt paa mange forskjelige maater...

En fin og annerledes onsdag.....
Hunden deres kunne dessverre ikke flytte med, saa han ble omplassert til en god plass.....

..men pappa hund ville gjerne ha ham,sa han er nesten som en human being..Bare spraket mangler.....Det er kona mi som er et dyr..
Derfor vil mannen sette opp fuglebur....,til neste aar.
Utover det trives de veldig godt i hverandres selskap....tilsynelatende.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar