torsdag 23. juli 2009

22.07.09


Nunzio, Dino og en venn...


Dino og Alfonzo....


Nunzio, Cristina og Alfonzo...

I gàr har det vàrt en anderledes dag..Vi ble vekket av en telefon fra Gaeta...Vil dere vàre med pà kirkegàrden i Napoli?...

En venn ligger begravd der, og enka hadde "snakket" med ham hele natta..
Etter à ha plukket oss opp, kjòrte hun den store amerikanske bilen inn i Napoli by..for fòrste gang siden dòdsfallet..etter snart et àr..

Det var vel en terskel som hun màtte komme over. og det gikk helt greit..
Hun ble med oss hjem etterpà, og tilbrakte flere timer der...Vi hadde det hyggelig, og hun lo flere ganger..Det er godt nàr det skjer, synes da jeg.. og hun kan forsatt "snakke" med sin mann nàr hun vil..Det blir vel kanskje slik nàr det var bare de 2..Neste terskel blir à selge det store huset i Gaeta, og flytte nàrmere familien i Napoli. Da hun gikk, lagte vi en ny avtale om à komme til Gaete, fòr Dino reiser hjem..

Senere pà kvelden var vi i Puozzoli pà et spisested som heter "Den antikke keramikkbollen" Kvalitet langt over normalt...Det var verre med kvantiteten..derfor màtte noen ha bàde prima og seconda 2 ganger...

Det var vàr 10 àrs bryllupsdag 22.07.09...og bilder ble tatt, som kommer senere..
Vi giftet oss borgerlig..
"Sivilt" som det heter pà italiensk...

Jeg ville gjerne hatt seremonien i den katolske kirke..Men det kunne vi ikke...Jeg er skilt for mange og tyve àr siden..Nunzio er skilt for mange og trevde àr siden..

Min eksmann er dòd (etter vi ble skilt) Nunzios eks. lever i beste velgàende i USA..
Jeg kunne gifte meg i kirken, Nunzio kunne ikke..

Pateren var egentlig pà min side, men màtte likevel si noe... Jeg beklager, men slik er reglene..
Og vi kan jo ikke akkurat slà eksen ihjel...?? ..eller kan vi ??....nei, vi kan vel ikke det...???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar