mandag 27. juli 2009

Santa Anna...

I dag 26.juli..er det navnedagen hennes..Jeg har 5 svigerinner, et utall av nieser, en avdòd svigermor, mange venner og en sòster i Norge med dette navnet...pluss alle Annamaria,ene....

Dagen idag har vàrt en telefondag..De fleste telefonene var "opptatte"...

Da jeg snakket med min sòster, var det om sà mange ting, at jeg fikk ikke sagt auguri..

Dagen begynte med et uventet besòk...Fetter Maurizio er fra Palermo, men jobber i Padova..Han hadde 3-4 dager fri og hadde reist til Avellino til svoger Mario...

Svoger Mario har ikke vàrt i Mondragone pà lenge, sà han visste ikke hvor vi bor nà...
Men det visste fetter Mauro...(for han har vàrt her fòr, og kjòrt ned yuccapalmen)

De kom begge to, sammen med 9-àrige Marco....som jeg bare har sett 2 ganger...

Det er ikke pga. avstander, men heller antall familiemedlemmer...

Dagen ble som vanlig avsluttet (the same procedure as every year) hos naboAnna...

Da er det "fest"..
En panino til manns..pluss smàkaker og dunder....

De samme menneskene er der, men i àr manglet svogeren (en dyktig sanger og underholder) fordi konemor ikke fòlte seg god....

Men det var like koselig for det..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar