torsdag 30. juli 2009

Gjestebud...

I kveld kommer det mange mennesker...Jeg visste ikke om det fòr igàr ...at Nunzio hadde invitert folk..
Men det blir koselig...idag har jeg ryddet og spylt og ordnet med bord og stoler..
Jeg màtte til kineseren for à kjòpe nye duker...jeg liker à dekke bord og pynte..

Dino kjòrte meg pà scooteren....
Det liker jeg ikke lenger.....jeg pleide à kjòre tung motorsykkel ut og inn av Napoli, for noen àr siden...det er alderen, som merkes... Glatta pà vinteren i Norge blir ogsà verre og verre for hvert àr...

Jeg har dekket til 22 personer, det kan bli flere...vi fàr se...Det er naboer og venner som kommer...

Jeg har en dòrmatte, hvor det stàr.. WELCOME... Peppe spurte hva det betydde...
Det betyr...BENVENUTO...(ja, det var det Peppe ogsà trodde)

Heldigvis har jeg ingenting med maten à gjòre...Det blir grilling....Det tar Anna og Catarina og Nunzio seg av.....

2 kommentarer:

  1. Vi kan føle stemningen uten å være til stede. Langbord, venner, latter, mat, vin, høylytt konversasjon og alt annet som vi "utlendinger" forbinder med ITALIA.

    SvarSlett