torsdag 30. juli 2009

Fordeling...

Noen nabokjerringer spòr meg....lager du aldri mat..?.. Da svarer jeg...nei, ikke hvis jeg kan unngà det...Det betyr at det er min mann som lager maten...han er tross alt en pensjonert kokk...

Sà liker han det...er det da noe à mase om...?
Istedet vasker jeg tòyet...og gjòr annet forfallende arbeid...

Noen ganger blir han lei...da lager jeg kjòttkaker i brun saus...italienere er ikke vant til brun saus....men de liker det kjempegodt..
De liker ogsà kalve eller kyllingfrikase.....og fàrikàl...

Jeg har en gammel kokebok fra 1800 og den tid...

DUM SPIRO SPERO........det er latinsk og betyr, sà lenge det er liv, er det hàp...

1 kommentar:

  1. Bra fordeling! Da faren min ble pensjonist overtok ham middagsstellet med øyeblikkelig virkning.

    SvarSlett