tirsdag 28. juli 2009

Dialekter 2......

Jeg har aldri sluttet à tenke pà denne merkelige dialekten fra Sicilia...Jeg snakker om Palermo....fordi jeg kjenner ingen andre dialekter fra dette "landet"
Nàr fetter Mauro snakker om sin mor, tante Giovanna, sà sitter jeg bare og hòrer...
Har noen virkelig hòrt hvordan en Sicilianer omtaler sin mor..? Hvordan han uttaler ordet Madre.....??

Fòr i verden var det 2 postbokser (til à putte brev i) Den ene sa "Sicilia", og den andre sa "Kontinentet".....Sànn var det fòr....Selv om man kunne se over fra Messina til Calabria sà var det likevel "kontinentet"

Idag finnes ikke dette lenger.....verden gàr videre pà Sicilia...Min manns land...
Jeg ònsker meg tilbake til ...................

Da vil jeg gi en klem til tante Fanuzza (Serafina).............

Bedda (bella) Sicilia.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar