lørdag 30. mai 2009

Den som venter pà noe godt...

I dag har jeg sett pà Giro d,Italia 2009.. Litt.. Etappen 30.mai er Napoli-Anagni som er ca.200 km.
Pà veien mà de passere, utenfor der jeg bor..

For noen dager siden, sa jeg til min mann,...har du sett at det er ny asfalt pà via Domiziana..Ja, de gjorde det idag..

Hvorfor..og hvem er det nà, som har vàrt ute med revestrekene sine. Sà vidt jeg vet har ministeren permisjon...

Idag skjònte jeg hvorfor..

Gaten var sperret av for trafikk..og mange politibiler og motorsykler kjòrte opp og ned og tutet..Folk hadde stilt seg opp med foto og videoapparater.. Noen hadde tatt med seg campingstoler..I luften flòy et helikopter..Dette màtte vàre som nàr kongefamilien i Norge er pà turnè..

Folk ventet fra kl.12... Halv 1 kom en lang bilkortesje, med all slags reklame..Det var fint à se pà, det minnet meg om 17.mai slik det var for lenge siden...

Sà kom det ikke mer, pà en lang stund...Folk begynte à bli utàlmodige...
Hvor er de...? De var i Castel Volturno, for 10 min. siden...(Folk hadde telefonkontakt langs veien..) En lang stund til gikk...Folk var enda mer utàlmodig..
En mann sa, med irritasjon i stemmen... de har sikkert stoppet utenfor Mandarafabrikken...for à smake pà mozzarella,en.
Noen gikk hjem kl.1...de som var mest sultne...

Kl.kvart over 1 kom fòrst en fortropp, litt etter kom de..med brask og bram...Det var et flott syn, det mà jeg si..

Og det var alle slags lyder og klapping og plystring og skriking og hoiing...
Dette varte i noen fà sekunder....

Sà var alt over.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar