søndag 24. mai 2009

Paesani....

Bilen var parkert, og vi gikk en tur rundt i gatene..Lenger borte gikk to turister..

Svensk eller norsk? norsk sier, min mann.. eller svensk...Javel, norsk ELLER svensk..
ikke noe annet..

Skal vi hilse pà dem.. Ja..Kom...

Det viste seg at de lette etter en spesiell vinbutikk..Jeg vet hvor det er, sier min mann..Vi kan ta min bil..

Men det ville de ikke..de ville kjòre etter i sin..
Bedre fòre var..de hadde jo bare kjent oss i 10 min... og det var smug bàde opp og ned..

Vinen ble kjòpt, til en god pris, og de var meget fornòyde..Prisene pleier à gà ned,
hvis selger og kjòper (i dette tilfellet min mann, pà deres vegne) har noe à snakke
om...idag dreide det seg om Palermo.

Vinkassene ble lastet inn i bilen deres, og de takket igjen for hjelpsomheten.

Vil dere vàre med hjem, til en kaffe..?

Ja takk..(nà var vi nesten gamle kjente)

Det ble en lang og koselig dag..med mat og drikke, og kaffe og kake..
Addresser ble utvekslet og bilder ble tatt..

(De VAR svensker, med norske foreldre......)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar