torsdag 28. mai 2009

Ting man er redd for...

Jeg regner meg selv for à vàre et noenlunde "vettug menneske"..Jeg kan bli nervòs og skvetten for mange ting, men det er 3 ting jeg er redd for..

Det er edderkopper, galninger og spòkelser...

Med galninger mener jeg psykopater, som dessverre finnes over hele verden..(I fredelige Kristiansand, har vi Baneheia)

Edderkopper har jeg vàrt redd for i mange àr, helt siden jeg var barn, da min bror fikk innbilt meg, at i Afrika var edderkoppene sà store som spisebord...

Her i viale J.F.Kennedy bor det et spòkelse pà vaskerommet..En spòkelsesjeger hjemme i Norge sier det er en gammel dame, jeg har aldri sett henne, bare fòlt og ant...

I fjor sommer, etter min sònn Gianni reiste til Norge, og fòr min mann, og Michael og Dino kom ned, var jeg to dògn alene..

Dagene ble benyttet til à sove..Nettene var oppetid..Og her i Italia, hvor alle er opptatt av stròmprisen, màtte jeg bare la regning bli regning..
Alle lysene var tent og alle ting som lager lyder sto pà..(Men ikke for hòyt, i tilfelle jeg ikke skulle hòre..)

Franco sa, hvorfor ringte du ikke etter Maria (Mary)..Selvfòlgelig, men jeg tenkte ikke sà langt...

Min mann bare ler..han tror ikke pà spòkelser..Han sier det heter...

"à vàre mòrkredd"

Det betyr at jeg er redd for edderkopper, galninger og mòrket....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar