fredag 1. mai 2009

En hverdagshistorie...

Maria er en fiskerdatter fra Pozzuoli.. Hun er en fremragende kokk og husmor..
Alt rundt Maria skinner..Hun vasker, ikke fordi hun må, men fordi hun liker det..

Maria liker ikke navnet sitt, hun vil kalles Mary (på amerikansk)..

Maria kommer ofte på besøk, og det beste hun vet er når vi kan dra på utflukter..
Da pleier vi å dra på pilgrimsturer, til San Giovanni Rotondo eller Assisi osv..

Maria behersker det meste, fra å flå kaniner (hennes livrett) til å kjøre "tråkle-
tråd i Napolis rushtrafikk...

Maria er en perfekt casalinga, men det er ting hun ikke liker...oppvaskmaskiner..
Jeg har aldri funnet ut hvorfor.

En dag måtte jeg ut i et ærend og sa til Maria,..bare fyll opp resten og trykk på den og den knotten...

Da jeg kom hjem, var alt rundt Maria skinnende (som vanlig) ..jeg sa til henne..
var ikke dette mye mer lettvint..? Maria unngikk spørsmålet...

Senere fant jeg ut at hun hadde tatt alt ut , vasket det for hånd og vasket oppvaskmaskinen innvendig med "sgrassatore"...

Velsign deg, bittelille Maria (Mary på amerikansk),..jeg er heldig som har hatt deg til svigerinne i 21 år...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar