fredag 1. mai 2009

Folk og røvere i Campania..

Bruno var en narkolanger fra Napoli..Jeg kjente litt til ham, gjennom en nevø, som hadde en kamerat, som hadde en onkel, som var venn med osv. osv.....slik er det her.

Men Bruno måtte tydeligvis ha kjent meg bedre enn jeg kjente ham..(kanskje ikke så rart, jeg er blond og nordisk og et hode høyere enn de fleste kvinnemenneskene.)..

En dag hadde jeg dollet meg opp, og spaserte nedover Via Toledo/Via Roma.. Noen kom opp ved siden av meg, det var Bruno..

Signora,..jeg foreslår at du tar av deg smykkene, for jeg vil ikke at du skal bli skadet...Både du og jeg vet at det er falskt gull, men DE vet ikke..
DE var Brunos klienter...

Jeg snakket aldri mer med Bruno...
Idag er han død etter en "arbeidsulykke"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar