mandag 8. juni 2009

Assosiasjoner...

Her i Italia har jeg alltid fokusert pà likhetene, aldri pà ulikhetene..
Jeg kan kjenne igjen situasjoner, gamle venner, folk fra Norge, ting som ble sagt osv.

Jeg forbinder gjenstander med plasser..Hvis jeg tenker pà et instrument og Napoli, sà popper mandolinen frem med en gang.

Jeg liker mandoliner..Jeg hadde sett et stort maleri av tre mennesker pà en strand.
Den ene spiller mandolin..Dette er Napoli, dette maleriet mà jeg ha..

Selv om det er billigere her, sà lever vi likevel pà 2 norske minstepensjoner..
Jeg sa til min mann, at du kan spise hva du vil, men jeg vil spise havregròt i 1 uke for à fà maleriet..

Bildet kom hjem, forsvarlig pakket inn i butikkens papp og gamle filler. Den gamle damen fikk ikke lov til à kjòre mer enn i 30 km. i alle humpene..

Noen kvelder etter bildet hadde kommet pà veggen, sà hòrte vi et brak..Bildet là uskadd midt i sofaen..

Jeg sjekket fester og spiker og alt var ok...ubegripelig...Mine tanker gikk rett til spòkelset pà vaskerommet...

Nà mà du slutte.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar