søndag 28. juni 2009

Den enes dòd...

De fleste av Tutte Mille butikkene gàr konkurs. Kinesere har overtatt. I hver gate er det en bror eller onkel som driver butikk..

Da min eldste fikk tenner, sà fantes det en "leke" .
Det sà ut som en ball, og det var en ball, men hadde tapper. Det var effektiv, husker jeg, da han klòdde i tennene. Min far kalte det for "kyrepatten" Kyrepatten sà ut som et kujur (med mange spener).

Jeg har aldri sett kyrepatter etter dette..Fòr nà..
Hos Kineseren finnes det en variant. forbedret, tror jeg. For nà er kyrepatten blitt mye mer naturlig. Den er av silikon, myk og fòyelig som en mozzarelleost, med brystvorte pà...

Pà esken stàr det "leke for smà barn" Alle eskene stàr med eller under disken..
Fra skoavdelingen, der jeg pleier à vàre, kan jeg se rett pà disken..

Da ser jeg mange eldre menn som, enten gàr i barndommen, eller har fàtt et nytt barnebarn, som kjòper denne nye "leken"

Hvordan kan en gammel etablert Tutte Mille butikk klare à fòlge med i utviklingen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar