onsdag 17. juni 2009

Navn 2...

Et italiensk navn bestàr av..
Fornavn + etternavn + DI + fars fornavn.

Hvis far er dòd sà blir det..
Fornavn + etternavn + FU + fars fornavn.

Dette blir ikke brukt i pass, fòrerkort osv..
Bare i gamle antikke arkiver, eller som jeg tror, en màte for à skille mellom tusener som har det samme navnet..
Jeg vet heller ikke om det er en lokal skikk..

I min manns store slekt er det noen med samme navn..

Min mann ble arrestert en dag i Napolis Internasjonale lufthavn..

Du har svindlet den Deutche Bank for 30000 Euro..

Misforstàelsen ble oppklart..
De hadde samme for og etternavn, begge pappaene hadde samme fornavn, og begge var dòde..

Min mann er fòdt i 1947.
Furboen i .... 1974.

Min mann sa ..det er helt greit.
Jeg skal med glede betale 30000 Euro,

Hvis jeg fàr igjen 27 àr av livet.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar